احمد خالد محمد خزاعلة - السيرة الذاتية

احمد خالد محمد خزاعلة

استاذ مساعد/
معلومات الاتصال
فرعي

الابحاث
Researche Title عنــوان البحــث سنة النشـــر
Teachers? attitudes towards integrating students with motor disabilities in the first three grades with ordinary students in schools Mafraq governorate اتجاهات المعممين نحو دمج الطمبة ذوي اإلعاقة الحركية في الصفوف الثالثة األولى مع الطمبة العاديين في مدارس محافظة المفرق 2021
المساندة الاجتماعية وعلاقتها بتقرير المصير لدى الطلبة ذوي الإعاقة في الجامعات الأردنية 2020
تقييم الاحتياجات التدريبية للمعلمين القائمين على تعليم الطلبة ذوي صعوبات العلم المدمجين في الاردن 2020
The Level of Self-awareness of Mothers of Children with Autism Spectrum Disorder and its Relationship to Burnout مستوي الوعي الذاتي لدى أمهات الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد وعلاقته بالاحتراق بالنفسي 2020
The Provided Counselling Services for Students with Disabilities in the Jordanian Universities 2020
THE DEGREE OF REQUEST FOR PSYCHOLOGICAL ASSISTANCE AND ITS RELATIONSHIP WITH ACADEMIC SELF CONCEPT WITH TALENTED STUDENTS درجة طلبة المساعدة النفسية وعلاقته بمفهوم الذات الأكاديمي لدى الطلبة الموهبين 2019
THE EFFECTIVENESS OF STIMULATING A TRAINING PROGRAM INTO SIMULATIVE VISUAL MEMORY AMONG STUDENTS WITH LEARNING DISABILITIES IN AlJAMEAH DISTRICT اثر برنامج تدريبي على تنشيط الذاكرة البصرية لدى الطلبة ذوي صعوبات التعلم في منطقة لواء الجامعة 2018
THE LEVEL OF SOCIAL SKILLS AMONG CHILDREN WITH ACADEMIC LEARNING DISABILITIES IN JORDAN IN LIGHT OF SOME VARIABLES مستوى المهارات الاجتماعية لدى الاطفال ذوي صعوبات التعلم الاكاديمي في ضوء بعض المتغيرات 2018
Developing a Jordanian Image of Frost Multidimensional Perfectionism Scale (FMPS) among a Sample of University Gifted and Ordinary Students: A Field Study on the Students of the Faculty of Educational Sciences and Arts (UNRWA) 2017
BEHAVIORAL MANIFESTATIONS OF AUTISTICALLY DISORDERED CHILDREN AND THEIR RELATIONSHIP TO SOCIAL COMMUNICATION AT AJLOUN GOVERNERATE AS PERCEIVED BY THEIR TEACHERS المظاهر السلوكية ألطفال اضطراب طيف التوحد وعالقتها بالتواصل االجتماعي في محافظة عجلون من وجهة نظر معلميهم 2017
The Level of Social Withdrawal of Students with Learning Disabilities in Buraydah City from Viewpoint of their Teachers in the Light of Some Variables مستوى الانسحاب الاجتماعي لدى الطلبة ذوي صعوبات التعلم في مدينة بريدة من وجهة نظر معلميهم في ضوء بعض المتغيرات 2017
The Level of using Assistive Technologies in Inclusive Education for Students with Autism Spectrum Disorder from teachers? point of view مستوى استخدام التقنيات المساعدة في التعليم المدمج للطلاب الذين يعانون من اضطراب طيف التوحد من وجهة نظر المعلمين