Professor Details

احسان غديفان علي السريع

استاذ/

ahs119193@yahoo.com
تحميل السيرة الذاتية
orcid
linkedin
Google Scholar
Scopus
ResearchGate
منصة الأردن المفتوحة للإبداع

معلومات الاتصال
فرعي 2671,

الابحاث

Researche Title عنــوان البحــث سنة النشـــر
Perfectionism among talented students and its relationship to their Self-Esteem الكمالية لدى الموهوبين وعلاقتها بتقدير الذات 2021
The Availability of Services and Facilities Provided for Students with Disabilities at Al al-Bayt University in Jordan from Their Own Perspective مدى توفر الخدمات والتسهيلات المقدمة للطلبة ذوي الاعاقة في جامعة آل البيت في الاردن من وجهة نظرهم 2021
Teacher Perspectives on the Impact of the Cyber Press on the Development of Religious Knowledge among Hearing-Impaired Students تصورات المعلمين حول تأثير الصحافة الالكترونية على المعرفة الدينية لدى الطلبة ذوي الاعاقة السمعية 2021
The Effectiveness of Supervision in Solving Problems Facing Teachers of Students with Autism Spectrum Disorder in Jordan فاعلية الإشراف في حل المشكلات التي تواجه معلمي الطلاب ذوي اضطراب طيف التوحد في الأردن 2020
The Role of Assistive Technology in Success of the Individual Education Program for Disabled Students in Jordan دور التكنولوجيا المساندة في البرنامج التربوي الفردي لذوي الاعاقة في الاردن 2020
Emotional Intelligence Levels among Hearing-impaired and Visually Impaired Students in Jordan مستوى الذكاء العاطفي بين الطلبة ضعاف السمع وضعاف البصر في الأردن 2020
Attitudes of special education students at Al al-Bayt University towards the academic inclusion of students with disabilities in Jordan اتجاهات طلبة التربية الخاصة في جامعة ال البيت نحو الدمج الاكاديمي للطلبة ذوي الاعاقة في الاردن 2020
Challenges That Facing Talented Students In Using Virtual Laboratories In Jordan التحديات التي تواجه الموهوبين في استخدام المختبرات الافتراضية في الاردن 2020
level of physical violence against women with disabilities in the Za'tari refugee camp in Jordan مستوى العنف الجسمي ضد النساء ذوات الاعاقة في مخيم الزعتري للاجئين السوريين في الاردن 2020
The Effectiveness of a Behavioral Training Program to Improve Joint Attention in Children with Moderate Intellectual Disability in Jordan فاعلية برنامج تدريبي سلوكي في تحسين الانتباه المشترك لدى الأطفال ذوي الإعاقة الذهنية المتوسطة في الأردن 2019
The Extent of Teachers' Knowledge of Autism Spectrum Disorder for the Required Tasks and Responsibilities Related to Scientific Qualification and Years of Experience Variables مدى معرفة معلمين اضطراب طيف التوحد للمهام والمسؤوليات وعلاقتها بالمؤهلات العلمية و سنوات الخبرة 2019
The training needs of managers of institutions Intellectual disability in Jordan الاحتياجات التدريبية لمد ا رء مؤسسات الاعاقة الذهنية في الاردن 2017
Independence skills of children with autism spectrum disorder level of built- in schools , according to some demographic variables from the point of view of regular teachers in Jordan مستوى المهارات الاستقلالية لدى الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد المدمجين في المدارس في ضوء بعض المتغيرات الديموغرافية من وجهة نظر المعلمين النظاميين في الأردن 2016
Teachers training needs who teach students with Mild intellectual disabilities who are integrated in public school in Jordan الاحتياجات التدريبية لمعلمين الطلاب ذوي الاعاقة الذهنية البسيطةالمدمجين في المدارس النظامية في الأردن 2016
The Impact of Social Media Websites in Shaping the System of Islamic Values for the Students with Learning Disabilities in Jordan اثر البرامج الفضائية على تشكيل الوعي الديني بين الأفراد ذوي الإعاقة الحركية والبصرية في الأردن 2015
The Impact of Social Media Websites in Shaping the System of Islamic Values for the Students with Learning Disabilities in Jordan أثر مواقع التواصل الاجتماعي في تشكيل نظام القيم الإسلامية للطلاب ذوي الصعوبات التعليمية في الأردن 2015
Emotional Intelligence and its Relationship with Psychological Loneliness among Parents of Children with Autism Spectrum Disorder الذكاء العاطفي وعلاقته بالوحدة النفسية لدى آباء الأطفال ذوي اضطراب طيف التوحد 2015
The Level of Feeling of Guilt among Gifted Students in a Jordanian Sample at King Abdullah II Schools for Excellence مستوى الشعور بالذنب لدى الطلاب الموهوبين في عينة أردنية في مدارس الملك عبدالله الثاني للتميز 2015
The Efficiency of Peer Teaching of Developing Non Verbal Communication to Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) فاعلية تعليم الاقران لتنمية التواصل غير اللفظي للاطفال ذوي اضطراب طيف التوحد ASD 2015
Status of Services Provided to Deaf Woman in the Hashemite Kingdom of Jordan واقع الخدمات المقدمة للمرأة الصماء في الاردن 2015
know the Availability of quality standards in the special education centers from the viewpoint of practical training students at Al al-Bayt University مدى توفر معايير الجودة في مراكز التربية الخاصة من وجهة نظر طلاب التدريب الميداني في جامعة ال البيت 2015