MOHAMMAD ABOUD MOUSA ALHARAHSHEH - CV

MOHAMMAD ABOUD MOUSA ALHARAHSHEH

استاذ/

dr_harah@yahoo.com
Download CV
orcid
linkedin
Google Scholar
Scopus
ResearchGate
Jordan Open Innovation Platform

Contact Member
Ext:

Research

Researche Title عنــوان البحــث Publishing Year
The Degree of Administrative Transparency in the Schools of the Eastern North Badia from the Point of view of Teachers and Teachers درجة ممارسة الشفافية الإدارية في مدارس البادية الشمالية الشرقية من وجهة نظر المعلمين والمعلمات فيها. 2021
The Degree Of Leadership Practice Faith The Directors Of The Schools Of The Directorate of Education Zarqa Governorate درجة ممارسة القيادة الإيمانية لدى مديري مدارس مديرية تربية قصبة الزرقاء 2021
An educational proposal to achieve the basic future requirements to increase the effectiveness of the role of education in achieving development and meeting the needs of the labor market according to the vision of the Kingdom of Saudi Arabia 2030 مقترح تربوي لتحقيق المتطلبات الأساسية المستقبلية لزيادة فاعلية دور التعليم في تحقيق التنمية وتلبية حاجات سوق العمل وفق رؤية المملكة العربية السعودية 2030 2019
The Degree of Application of Digital Management Among the Principals of the Schools of the Directorate of Education of the Mafraq Kasbah. درجة تطبيق الإدارة الرقمية لدى مديري مدارس مديرية التربية والتعليم لقصبة المفرق
The Level of Creative Behavior among Workers in the Directorates of Education in Zarqa Governorate مستوى السلوك الإبداعي لدى العاملين في مديريات التربية والتعليم في محافظة الزرقاء
Sources of Organizational Power among Administrators Working in the Educational Directorates at Zarqa Governorate /Jordan - مصادر القوة التنظيمية لدى الإداريين العاملين في مديريات التربية والتعليم في محافظة الزرقاء/الأردن،
Degree of Availability of Psychological Security for the Administrative Staff at Al-al-Bayt University درجة توافر الأمن النفسي لدى العاملين الإداريين في جامعة آل البيت
The Role of Information Technology in Improving the Administrative Performance of the Principals of Ramtha Education Directorate دور تكنولوجيا المعلومات في تحسين الأداء الإداري لمديري مدارس تربية لواءالرمثا
The effectiveness of the educational leadership course for school principals in Mafraq Governorate فاعلية دورة القيادة التعليمية لدى مديري مدارس محافظة المفرق
The Degree of Availability of Leadership Characteristics for Graduate Students (A Comparative Study Between Jordan and Saudi Arabia) درجة توافر الخصائص الريادية لدى طلبة الدراسات العليا (دراسة مقارنة بين الأردن والسعودية)
The degree of the principals of the Zarqa Governorate education schools for transformational leadership درجة ممارسة مديري مدارس تربية قصبة الزرقاء للقيادة التحويلية
Degree Of Possession Of University Administration At Al ? Bayt University For Strategic Planning Skills درجة امتلاك الإدارة الجامعية في جامعة آل البيت لمهارات التخطيط الاستراتيجي
Degree of Administrative Empowerment and its Relationship to the Management of Talents among the Heads of Academic Departments from the Point of View of Faculty Members at Al-Bayt University درجة ممارسة التمكين الإداري وعلاقته بإدارة المواهب لدى رؤساء الاقسام الأكاديمية من وجهة نظر أعضاء هيئة التدريس في جامعة آل البيت.
The Role of the Educational Supervisor in Improving the School Climate of Ramtha Education Directorate دور المشرف التربوي في تحسين المناخ المدرسي في مديرية التربية والتعليم للواء الرمثا
The Degree of Practicing Leadership skills and its Relationship to Organizational Innovation among Leaders at Al al-Bayt University درجة ممارسة مهارات الريادة القيادية وعلاقتها بالابتكار التنظيمي لدى القادة في جامعة آل البيت
The Degree to which Academic and Administrative Leaders Practice at the Al-Bayt University in the Hashemite Kingdom of Jordan for Knowledge Management درجة ممارسة القادة الأكاديميين والإداريين في جامعة آل البيت في المملكة الأردنية الهاشمية لإدارة المعرفة
Management by Objectives and its Relationship to the Application of Total Quality Management Standards among Administrators at Al Al-Bayt University/Jordan درجة ممارسة القيادة بالأهداف وعلاقتها بتطبيق معايير إدارة الجودة الشاملة لدى القادة الإداريين في جامعة آل البيت/ الأردن.