وائل محمد ياسين الشرمان - السيرة الذاتية

وائل محمد ياسين الشرمان

استاذ/

malak1942004@aabu.edu.jo
تحميل السيرة الذاتية
orcid
linkedin
Google Scholar
Scopus
ResearchGate
منصة الأردن المفتوحة للإبداع

معلومات الاتصال
فرعي

الابحاث

Researche Title عنــوان البحــث سنة النشـــر
Perfectionism among talented students and its relationship to their Self-Esteem الكمالية لدى الموهوبين وعلاقتها بتقدير الذات 2021
Challenges That Facing Talented Students In Using Virtual Laboratories In Jordan التحديات التي تواجه الموهوبين في استخدام المختبرات الافتراضية في الأردن 2021
The Availability of Services and Facilities Provided for Students with Disabilities at Al al-Bayt University in Jordan from Their Own Perspective مدى توفر الخدمات والتسهيلات المقدمة للطلبة ذوي الاعاقة في جامعة آل البيت في الأردن من وجهة نظرهم 2021
Level of Physical Violence against Women with Disabilities in the Za'tari Refugee Camp in Jordan مستوى العنف الجسمي ضد النساء ذوات الإعاقة في مخيم الزعتري للاجئين السوريين في الأردن 2020
Emotional Intelligence Levels among Hearing-impaired and Visually Impaired Students in Jordan مستويات الذكاء العاطفي لدى الطلاب المعاقين بصريا وسمعيا في الأردن 2020
The Role of Assistive Technology in Success of the Individual Education Program for Disabled Students in Jordan دور التكنولوجيا المساندة في البرنامج التربوي الفردي لذوي الاعاقة في الاردن 2020
The Extent of Teachers' Knowledge of Autism Spectrum Disorder for the Required Tasks and Responsibilities Related to Scientific Qualification and Years of Experience Variables مدى معرفة المعلمين اضطراب طيف التوحد للمهام والمسؤوليات وعلاقتها بالمؤهلات العلمية و سنوات الخبرة 2019
The effects of the first part of the CoRT program for teaching thinking (BREADTH) on the development of communication skills among a sample of students from Al al-Bayt University in Jordan 2017
Effect of puzzles teaching on the Development Creative Thinking Skills among gifted Students اثر تدريس الالغاز في تنمية مهارات التفكير الابداعي لدى الطلبة الموهوبين 2016
The Level of Effectiveness of the Programs and Services Provided in Institutions and Intellectual Education Centers in Hail in Saudi Arabia in the Light of International Standards واقع الخدمات والبرامج المقدمة في مؤسسات ومراكز التربية الفكرية في منطقة حائل في المملكة العربية السعودية في ضوء المعايير العالمية 2016
The Effectiveness of a Training Program to Enhance the Alphabet Pronunciation for Children's With Academic Learning Disabilities فاعلية برنامج تدريبي لتحسين نطق الحروف الهجائية للأطفال ذوي صعوبات التعلم الأكاديمية 2016
assess the talented sources rooms in Jordan according to 2010 NAGC Pre-K-Grade 12 standards تقييم غرف مصادر الموهوبين في الأردن حسب معايير NAGC Pre-K?Grade 12 2010 2016
The Effectiveness of Program Based on Reinforcement, Modeling, and Exclusion to Reduce Hand Flapping and Head Banging Behavior Among Autism Spectrum Disorder (ASD) Children 2016
(the efficiency of peer teaching of developing non verbal communication to children wit autism spectrum disorders (ASD 2015
EMOTIONAL INTELLIGENCE AND ITS RELATIONSHIP WITH PSYCHOLOGICAL LONELINESS AMONG PARENTS WITH CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER 2015
Availability of quality standards in the special education centers from the viewpoint of practical training students at Al al-Bayt University مدى توفر معايير الجودة في مراكز التربية الخاصة من وجهة نظر طلاب التدريب الميداني في جامعة ال البيت 2015
The Differences in Item Difficulty Parameter Estimations for Simulated Data having (MC1- PL) Model in Item Response Theory الفروق في تقدير معلم صعوبة الفقرة لبيانات محاكاة توائم النموذج التعويضي (MC1-PL) لنظريةاستجابة الفقرة 2015
differences in shyness feeling levels among Gifted Students at King Abdullah II Schools for Excellence 2015
THE EXTENT TO WHICH TEACHERS OF TALENTED AND CREATIVE STUDENT POSSES KNOWLEDGE AND SKILLS ACCORDING TO CEC-NAGC CRITERIA IN JORDAN 2015
The Role of School Principals in Activating Community Partnership in Providing the Necessary Requirements of those with Special Needs in Kuwait دور مديري المدارس في تفعيل الشراكة المجتمعية بتوفير المتطلبات اللازمة لذوي الاحتياجات الخاصة في دولة الكويت
the role of using social networks in enabling technological skills to basic stage students in light of the 21st century skills دور استخدام شبكات التواصل الاجتماعي في تمكين طلبة المرحلة الأساسية للمهارات التكنولوجية في ضوء مهارات القرن الحادي والعشرين