اياد محمد ذياب حمادنه - السيرة الذاتية

اياد محمد ذياب حمادنه

استاذ/رئيس قسم اكاديمي

imh_2005@aabu.edu.jo
تحميل السيرة الذاتية
orcid
linkedin
Google Scholar
Scopus
ResearchGate
منصة الأردن المفتوحة للإبداع

معلومات الاتصال
فرعي

الابحاث

Researche Title عنــوان البحــث سنة النشـــر
The Degree of Using Electronic Alternative Evaluation Strategies among Faculty Members and Obstacles of Using Them According to Some Demographic Variables. The Degree of Using Electronic Alternative Evaluation Strategies among Faculty Members and Obstacles of Using Them According to Some Demographic Variables. 2019
Identifying Personal, Family, and School related Factors Influencing School Violence at secondary schools in Kura district in Irbid from students? perspectives بعض العوامل المؤثرة في العنف المدرسي والحلول المقترحة له من وجهة نظر الطلاب في المرحلة الثانوية. المملكة العربية السعودية 2017
Assess the talented sources rooms in Jordan according to 2010 NAGC Pre-K-Grade 12 standards تقييم غرف مصادر الموهوبين في الأردن حسب معايير2010 NAGC Pre-K?Grade 12 . 2016
Training Needs for Faculty Members at Al-albayt University from their Perspectives in the Light of Some Variables Training Needs for Faculty Members at Al-albayt University from their Perspectives in the Light of Some Variables 2015
Math Teachers' Attitudes towards Photo Math Application in Solving Mathematical problem Using Mobile Camera Math Teachers' Attitudes towards Photo Math Application in Solving Mathematical problem Using Mobile Camera 2015
Using Muraki Model in Selecting Items for an E-assessment Questionnaire of Faculty Members at Al al-Bayt University Using Muraki Model in Selecting Items for an E-assessment Questionnaire of Faculty Members at Al al-Bayt University 2015
Relationship between Self-Efficiency and Depression among Educational Sciences Students at Al-albayt University Relationship between Self-Efficiency and Depression among Educational Sciences Students at Al-albayt University 2015
The Differences in Item Difficulty Parameter Estimations for Simulated Data having (MC1- PL) Model in Item Response Theory. الفروق في تقديرات معلم صعوبة الفقرة لبيانات محاكاة توائم النموذج التعويضي (MC1- PL) لنظرية استجابة الفقرة. 2015
Statistical Power and Effect Size in Educational and Psychological Research Published in Journal of AL-MANARAH for Research and Studies Statistical Power and Effect Size in Educational and Psychological Research Published in Journal of AL-MANARAH for Research and Studies 2015
The Impact of Escape Alternative Position Change in Multiple-Choice Test on the Psychometric Properties of a Test and it's Items Parameters The Impact of Escape Alternative Position Change in Multiple-Choice Test on the Psychometric Properties of a Test and it's Items Parameters 2015
The Effectiveness of (Lz*new) Index in Detecting Person Aberrant Response Patterns according to IRT تقصي فاعلية الإحصائي (Lz*new) في الكشف عن أنماط استجابة المفحوص غير المطابقة وفق نظرية استجابة المفردة 2015
The principles of measurement and evaluation from the perspective of the Holy Quran: Analytic study The principles of measurement and evaluation from the perspective of the Holy Quran: Analytic study 2014
Constructing an attitudinal scale toward electronic violence by Al al-Bayt University students who use social networking website's, according to item response theory (IRT) بناء مقياس اتجاهات نحو العنف الإلكتروني لدى عينة من مستخدمي مواقع التواصل الإجتماعي بجامعة آل البيت 2013
The effect of content homogeneity and anchor length on the accuracy of dichotomous multi-level mathematics test equating according to anchor- test- non equivalent groups design أثر تجانس المحتوى وطول الجذع المشترك على دقة معادلة اختبار ثنائي التدريج ومتعدد المستوى في مبحث الرياضيات 2012
Detecting Local Item Dependence Between the Test Items Paired Using Q3 Index. الكشف عن الارتباط الموضعي بين أزواج فقرات الاختبار باستخدام مؤشر Q3 2011
The Degree of Using Test-Wiseness Strategies Among University Students. درجة استخدام الطلبة بالمستوى الجامعي لاستراتيجيات حكمة الاختبار 2011
The Degree of Practice of School Teachers in the Basic Stage apply to the Skill of Formulating Behavioral Objectives. درجة ممارسة معلمي المرحلة الأساسية لمهارات صياغة الأهداف السلوكية 2011
Estimating the Examinee's Ability and the Standard Error in its Estimation according to Computer Adaptive Testing Strategy. دقة تقدير قدرة المفحوص والخطأ المعياري في تقديرها وفق إستراتيجية الاختبار الموائم المحوسب. 2010
Constructing an Attitude Scale for Mathematics Teachers towards Problem Solving, According to Rasch Rating Scale Model بناء مقياس اتجاهات معلمي الرياضيات نحو حل المسألة الرياضية وفق نموذج سلم التقدير المنبثق عن نموذج راش. دمشق 2010
Using Item Response Theory in Constructing a Criterion -Referenced Test in Math According to the 3?Parameters Logistic Model استخدام نظرية الاستجابة للمفردة في بناء اختبار محكي المرجع في الرياضيات وفق النموذج اللوجستي ثلاثي المعلم. 2009
The Attitudes of Female Student-teachers at Al al-Bayt University towards Teaching Profession in Male Schools اتجاهات الطالبات/ المعلمات بجامعة آل البيت نحو مهنة التدريس في مدارس الذكور
Constructive Validity of the Arabic Version of UCLA Loneliness Scale (Version 3) الصدق البنائي للصورة المعربة لمقياس جامعة كاليفورنيا/ لوس انجلوس للشعور بالوحدة النفسية (نموذج 3).
Multiple Intelligences among Students at Al al-Bayt University According to Some Variables. الذكاءات المتعددة لدى الطلبة المتفوقين بجامعة آل البيت في ضوء بعض المتغيرات